Viktorina ,,Gintarėlių“ grupėje „Daržovių pilna kraitelė“
Daugelis iš mūsų puikiai žino apie daržovių teikiamą naudą ir stengiasi praturtinti savo mitybą daržovių patiekalais. O kas paskatintų vaikus vartoti kuo daugiau ir įvairesnių daržovių? Linksmų užduotėlių ir žaidimų pagalba pabandėme su ,,Gintarėlių“ grupės ugdytiniais prisiminti ne tik kasdien vartojamas daržoves, bet nepamiršti ir rečiau vartojamų – prieskoninių daržovių. Viktorinos pradžioje žaidėme „Daržininko“ žaidimą. „ Atėję“ į daržą vaikai turėjo išsirinkti po vieną kortelę su daržovės atvaizdu, įvardinti jos pavadinimą, spalvą, formą, dydį, papasakoti, kokius žino patiekalus su šia daržove, kodėl mėgsta/nemėgsta šios daržovės. Toliau užduotys sunkėjo – paveikslėliuose buvo atvaizduoti tik daržovių šešėliai. Mūsų nuostabai vaikams puikiai sekėsi atspėti pavaizduotas daržoves. Drąsesni netgi prisiminė su daržovėmis susijusias istorijas, nutikusias kaime, sode, namuose. Aptarę dauguma daržovių, pradėjome „ akląją“ daržovių degustaciją. Užsidengę akis moliūgų ir pomidoro kepurėlėmis, vaikai degustavo paprikas, morkas, petražoles. Patiems drąsiausiems buvo pasiūlyta padegustuoti svogūną. Sunkiau sekėsi vaikams atsakyti į klausimus – kodėl svogūnas toks „ piktas“ – išspaudžia ašarėles ir kas daržoves nudažo skirtingomis spalvomis. Pagalvoję kiek ilgiau, vaikai paaiškino, kad svogūnas pravirkdo dėl savo sudėtyje esančių „stiprių“ medžiagų, o daržoves nudažo jose esantys spalvoti vitaminai. Grupės pedagogės Daiva ir Rita pasiūlė ugdytiniams nuotaikingą mįslių viktoriną apie daržoves. Viktorinos metu vaikai buvo ypatingai aktyvūs, spėliojo mįsles, pabandė sukurti naujas. Viktorinos pabaigoje visi jos dalyviai buvo apdovanoti užduočių knygelėmis.
Veiklos metu stengėmės ne tik pagilinti žinias apie daržoves, bet ir paskatinti, sudominti vaikus paragauti kuo įvairesnių daržovių, parodyti jiems, kaip kasdien linksmai ir nuotaikingai galima „draugauti“ su daržovėmis.
Parengė dietistė D. Laurinavičienė